måndag 2 mars 2015

All inclusive.......

Hej!
För andra gången i mitt liv är jag på ALL INCLUSIVE
Jag kan bara erkänna att det inte är min grej!!
All inklusive är inte det samma som helpension. Två helt olika saker. På Allin kan man äta och dricka nästan dygnet om. Hur mycket mat, vin, sprit, glass, cocktails, bakverk osv.........som helst.
Bufféerna dukas upp utan slut.
Ostar i typ15 olika varianter, kött och fisk i alla tänkbara former. Ingen brist på fantasi. Bröddisken är lång!
För att inte tala om dessertbordet fullproppat med olika bakverk, gellopuddingar i grönt, orange, ja vilken färg du önskar! Nästan!
Här finns rött, vitt, rose, öl i mängder.
Det är bara att vrida på kranen.

Varför är nu detta inte min grej?
Jag blir nämligen tvärmätt när jag ser allt detta. För att inte säga proppmätt!!
Jag ser allt och det bara säger STOPP i magen och i hjärnan.

Jag blir sittande med några oliver lite ost och ett kex.
Lite plock! 
En del fika blir det!!
 Provar lite annat men det mesta går tillbaka ut. 
Jag har aldrig ätit så lite mat jag har aldrig druckit så mycket vatten på en semester.









Lagom är nog min grej!

Frukosten är bäst!!
Hälsning Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar