måndag 22 januari 2018

Food Pharmacy


Hej!
Nu i vintermörkret är det dax att göra goda (?!) nyttiga grönsak- och juicedrinkar.
Det går att plocka i det mesta!
I min tog jag idag morot, persilja, selleri, äpple, apelsin, gurka, ingefära, ekologisk citron med skal och allt. 
En bok som inspirerat mej är Food Pharmacy av Lina Nertby Aurell och Mia Clase.
"En antiinflammatorisk receptsamling framtagen i samarbete med tarmfloran."


Dagens grund till juicen.
Hoppas det stärker immunförsvaret.


Effektiv maskin, all juice kommer ut!
Denna maskin köpte jag för att kunna göra olika nyttiga 
juicer till Charolina när hon var sjuk.
Jag gjorde massor av juicer till henne.


Min nya inspirationskälla! 
Roligt skriven, vackra bilder.
Nytt!


Det här är snabba boosters för tarmfloran


Vackert Willowporslin, att duka vackert är en njutning.
Ett porslin som tillverkat i många länder bl.a Kina, England och Sverige.
Mönstret blir aldrig omodern.
På tallrikarna ligger förrätten Sommarrullar.

Lycka till!
Hälsning Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar