fredag 8 maj 2015

Mitt gula skåp och lite annat!

Hej!
Mitt gula skåp.
Med lite blandat mixat porslin i!
Mitt favoritskåp.
Ett samlande som pågått länge.......
 
 
Mitt gula skåp.
Skåpen är köpta på IKEA, fanns gula och gröna skåp att köpa under en kort tid.
Tidigare hade vi dessa skåp på kontoret men i nya huset fick dom en mer framträdande roll.
Färgkombon passar ihop. tycker jag!

Kinaporslin från 1700- och 1800-talet.

Blandad kompott!
 

Vackra blåvita färger
 

Bojan, Qianlong från Kina  1936-95.
 

Blåvita kulor från MIO
Imariporslin, bronshäst och lite blandat
 

Bronshäst, silvervas, antik ljusstake, ett kul askfat av ett snäckskal, från sekelskiftet, med en söt liten groda som ska kolla in fimpen!!
 

Årets sista papegojtulpan, ack så vacker.
Fat Ulrica Hydman Vallien, Rörstrand.
Antika ljusstakar.
 
 

 Olivträdet har kommit på plats, med bästa utsikten!
Påskliljetiden är nu över.
Nu får vi börja fixa med trädgården.

Ha en fin helg
Hälsning Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar